Menu

Wednesday 8 July 2015

Бага насны хүүхдийн сэтгэл судлал хичээлийн улсын шалгалтын асуулт

Нэг. Онолын асуулт
Бага насны хүүхдийн сэтгэл судлал хичээлийн онолын асуулт 

  1. Хүүхдийн хөгжлийн сэтгэл судлалын  судалгааны аргууд, судалгааны зарчмуудыг дурдана уу?
  2. Хүүхдийн сэтгэцийн хөгжлийн онолууд Л.С Выготский, Ж.Пиаже нарын онолын тайлбарлана уу
  1. Мэдэрхүйн хөгжлийн талаарх  М.Монтессорийн үзэл онол
  2. Хэрэгцээний онол М.Маслоу
  3. Психоаналитик онол түүний гол төлөөлөгчдөөс дурдана уу?
  4. Уураг тархины бүрдэл хэсэг бүрийн чиг үүрэг, их тархины зүүн, баруун тал бөмбөлгүүдийн үйл ажиллагааг тайлбарлана уу?
  5. Хүүхдийн бүтээлд дүн шинжилгээ хийх  арга, түүний давуу ба сул талыг тайлбарлана уу?
  6. Асуулга буюу анкетийн арга түүнд тавигдах шаардлагыг тайлбарлана уу?
  7. Бага насны хүүхдийн шууд үүсэх сэрэл болон зайнаас үүсэх сэрэл, түүнийг хэрхэн харгалзан сургалтыг зохион байгуулах вэ?
  8. Зориудын болон зориудын биш санамсаргүй хүртэхүйг тайлбарлана уу?  Бага насны хүүхдийн хүртэхүйн хөгжлийн онцлогийг тайлбарлан хөгжүүлэх арга замыг нэрлэнэ үү?
  9. Анхаарлын  чанар болох шилжилт болон төвлөрөлтыг тайлбарлан хүүхдийн анхаарлыг хөгжүүлэх арга замыг дурдана уу
  10. Анхаарлын төрлүүд болох зориудын болон зориудын бус, хожуу идэвхжих анхаарал гэж юу вэ? Бага насны хүүхдэд эдгээр анхаарлын төрлүүд хэрхэн хөгжих вэ?
  11. Зориудын ба зориудын бус ой тогтоолт, бага насны хүүхдийн ойн хөгжлийн онцлог хөгжүүлэх арга зам
  12. Ойн хэлбэрүүд болох дүрслэх ой, хөдөлгөөний ой, сэтгэлийн хөдөлгөөний ой, үг яриа утгын ойг тайлбарлан, ойн хэв шинжийг судлах судалгааны арга зүй боловсруулан тайлбарлана уу?
  13. Бодит болон хийсвэр  сэтгэхүй, үйлдэл хийж сэтгэх сэтгэхүйн хөгжлийн онцлог, хүүхдийн сэтгэхүйн хөгжлийн онцлогийг тайлбарлана уу?
  14. Сэтгэхүйн үйлдлүүд болох анализ, синтез, харьцуулах, ангилах үйлдлүүдийг тайлбарлан хүүхдийн логик сэтгэхүйг судлах судалгааны талаар ярина уу?
  15. Хүүхдийн хэл ярианы  хөгжлийн онцлог, зүй тогтлыг тайлбарлана  уу?
  16. Бага насны хүүхдийн утгын холбоотой яриаг хөгжүүлэх арга замыг дурдан жишээ гаргана уу?
  17. Бага насны хүүхдийн зоригийн хөгжлийн мөн чанар, зоригийн шинжийг хэрхэн  төлөвшүүлэх вэ?
  18. Хүүхдийн оюун ухааны хөгжлийн мөн чанар, нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тайлбарлан уу?
  19. Хүүхдийн зан төлөвийн хөгжилд нөлөөлөх хүчин зүйлс, зан төлөвийн эерэг шинжийг  багш  хэрхэн төлөвшүүлэх вэ?
  20. Экстраверт ба интроверт хүүхдийн  онцлог, багш тэдэнтэй харилцахдаа юуг анхаарах вэ?
  21. Холерик, меланхолик хүүхдийн ерөнхий хэв шинж, ийм хүүхэдтэй багш хэрхэн харилцах вэ?
  22. Ууртай зожиг хүүхэдтэй ажиллах арга зам? Хэрхэн эерэг болгон хөгжүүлэх вэ? Тохиолдлын жишээн дээр тайлбарлана уу?
  23. Хаздаг хүүхэдтэй ажиллах арга зүй, хэрхэн эерэг болгон төлөвшүүлэх вэ? Тохиолдлын жишээндээр тайлбарлана уу?
  24. Бага насын хүүхдийн авьяасыг илрүүлэх арга зам
  25. Бага насны хүүхдийн авьяас билгийн хөгжлийн мөн чанар, хөгжүүлэх арга зам
  26. Бага насы хүүхдийн сонирхол хэрэгцээ түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тайлбарлана уу?
  27. Сэдлийн төрлүүд, зөв төлөвшүүлэх асуудлыг та хэрхэн үзэж байна вэ?
  28. Үйл ажиллагааны мөн чанар,  төрөл, үйл ажиллагааны бүтцийг тайлбарлана уу?
  29. Бага насны хүүхдийн голлох үйл ажиллагаа, хэрэгцээ, багш сургалт хүмүүжлийн үйл ажиллагаанд насны онцлогийг харгалзан үзэх нь
  \0-2 нас, 3-4 нас, 5-6 нас\ вэ?

  1. Сургуулийн өмнөх насны хүүхдийн сэтгэл зүйн онцлог, түүнийг сурган хүмүүжүүлэх үйл ажиллагаанд хэрхэн харгалзах вэ?

No comments:

Post a Comment